Ik ging met Tom de Haan, auteur van ‘Internet marketing boek’ en oprichter van 101contact, in gesprek over een interessante user-case op het gebied van sales conversie. Ook biedt de WordPress plugin van 101contact je de mogelijkheid om de landingspagina’s te personaliseren door het gebruik van data. Een prachtige kans voor veel ondernemers die hun sales conversie graag zien verhogen…

Het probleem wat veel ondernemers namelijk hebben is dat 95% van de bezoekers de website of webshop verlaat zonder iets te kopen. Soms wordt zelfs 5% sales conversie vaak al als goed gezien. Wat zou het voor jouw business betekenen als jouw sales conversie percentage wordt verhoogt met 10%? In dit interview ontdek je hoe ook jij dit kan realiseren met je WordPress website zonder veel moeite.

Kun je jezelf voorstellen voordat je deze techniek deelt?

Ja, ik ben Tom de Haan en internet marketing strategist. Tevens ben ik auteur van internet marketing boek. Ik deel graag de case-study van ons hoe de sales conversie van een slechts 1.73% naar een geweldige 19.05% is gegaan.

Wat heb je precies getest?

In 2012 organiseerde wij een workshop over het opzetten van een mini-website en wilden natuurlijk zoveel mogelijk aanmeldingen. Deze workshop was een vervolg op de workshop die we reeds in 2011 hadden gedaan. Het doel was om de klanten van toen én andere huidige klanten te laten aanmelden voor deze (nieuwe) workshop.

De uiteindelijk test was om mensen persoonlijk te kunnen aanspreken via onze verkooppagina’s. We weten immers dat wanneer je 1 op 1 met iemand spreekt je kans veel groter is dat je een deal kunt sluiten dan dat je ‘koud’ naar iemand belt. Mensen vinden het immers ook veel prettiger om aangesproken te worden in een mail met ‘’Hallo Jan’’ ivm ‘’Hallo lezer’’. Jij toch ook? Daarom plaatste wij de naam van de klant op onze pagina met zijn of haar foto erbij. Zie hieronder het verschil met de normale pagina:

WordPress plugin Sales verhogen

Wat zijn de resultaten van deze case-study?

Wij hebben deze test gedaan met 200 bezoekers (klanten). 100 bezoekers naar pagina A en 100 bezoekers naar pagina B. De uitkomst was dat veel meer klanten zich aanmelden wanneer wij hun naam + foto gebruikte op de pagina om ze op die manier veel persoonlijker aan te spreken. De conversie van pagina A (zonder naam en foto) was 1.73% en pagina B (met naam en foto) een geweldige 19.05%! Toen we de resultaten bekeken waren we zoals je kan voorstellen geschokt.. Dat het zoveel kon uitmaken door slechts een naam en foto te plaatsen van de klant.

Hoe kunnen andere ondernemers dit ook toepassen?

Zoals beloofd vertel ik je natuurlijk ook hoe jij dit kunt toepassen voor je eigen business. Je hebt eigenlijk twee opties. De eerste mogelijkheid is om voor elke klant alle data (zoals hun naam) apart op te zoeken en telkens een nieuwe pagina aan te maken voor ze. Het enige nadeel daarvan is dat het extreem veel tijd in beslag neemt en je waarschijnlijk iemand moet inhuren die dit voor je uitvoert. De andere optie is wat sneller en handiger. Omdat wij namelijk dit voor onze business ook gebruiken stellen wij een WordPress plugin beschikbaar die deze methode compleet automatiseert. De software zorgt er automatisch voor dat de bezoeker persoonlijk word aangesproken op welke pagina je ook maar wilt. Je hebt dan ook geen technische kennis nodig. Om direct aan de slag te gaan met deze voordelige software kun je hier meer informatie krijgen: http://jvz5.com/c/361649/158781

Bedank pagina WordPress

‘’ Je kan persoonlijke pagina’s op verschillende manieren implementeren zoals op je bedank pagina’s nadat iemand zijn of haar e-book heeft aangevraagd. Je hebt immers de naam en email adres van de bezoeker die jouw e-book heeft aanvraagd. Nu kan je ze op de bedank pagina perseoonlijk benaderen. Denk ook om deze te plaatsen op je contact pagina of in je bestel formulier. ‘’

Is er dan écht geen kennis van data en technische zaken nodig?

Het grote voordeel is inderdaad dat je met deze tool geen technische kennis nodig hebt. Het is een kwestie van verbinden met je email marketing provider, je pagina persoonlijk maken met voorgeschreven mogelijkheden en je verkoop pagina te mailen zoals je altijd al hebt gedaan.

Zijn er voorbeelden wanneer je dit niet moet doen?

Ookal kun je dit voor elke markt toepassen is het natuurlijk belangrijk om te testen. Neem 18+ sites. Het kan voorkomen dat wanneer een persoon zijn of haar naam ziet op deze soort pagina’s dat het alleen maar afschrikt.

Heb je nog een gouden tip om je sales conversie te boosten?

Deze tip hangt samen met de case-study. Ga na wat jij kunt doen om je bezoeker of klant persoonlijker te kunnen benaderen. Bel klanten zomaar op om te vragen hoe het gaat zal al een hele impact maken op je bedrijf. Zo zijn er nog tal van mogelijkheden die je kunt bedenken om persoonlijke aandacht te geven aan je klant waardoor je een nog betere relatie met hem of haar opbouwt.

Zelf aan de slag om direct een fantastische sales conversie te behalen? Bekijk hier de mogelijkheden en ontvang een fikse korting!!